Wat is het hier toch anders - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu Wat is het hier toch anders - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu

Wat is het hier toch anders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tico

13 Februari 2005 | Suriname, Paramaribo

Hey mensen....
Hier ben ik dan weer na een aantal dagen. Ik maak het hier goed in Suriname. Maar laat me alvast vertellen hoe alles is verlopen. Op 10 februari, de dag van mijn vertrek kreeg ik te horen dat de vlucht 4 uren vertraagd was. Vervolgens 4 uur later aangekomen op de luchthaven, nog eens gehoord dat er 1 uur bij is gekomen.
Uiteindelijk was er een chartervlucht voor ons bestemd.Ruimte boven bleek te klein te zijn waardoor alle handtassen e.d. niet mee mochten naar boven. Boven kregen we van de stewardessen te horen dat het free seating was. Jiva en ik konden nog net twee vrije stoelen naast elkaar vinden.
Om 0100 uur aangekomen in Suriname, loop ik na 30 minuten de luchthaven uit. Er komt een hele horde mensen op me af die mijn koffers willen dragen enzo. Dus ergg chaotisch, er werd veel geschreeuwd. Na 1 uur op een hobbelige weg te hebben gereden was ik uiteindelijk thuis. Inmiddels 0300 uur 's nachts.
's ochtends opgestaan word ik getrakteerd op een roti ..hehheh.. heel erg lekker maar wel erg vroeg voor ons doen.
Verder heb ik eet ik hier ook veeeel bami. Soww.. jullie willen het niet weten...
Maar goed.. ohhh.. ik word hier aangestaard door mensen alsof ik een buitenaardswezen ben... er worden opmerkingen gemaakt zoals; daar heb je een bakra (hollander), 'lekkerding' etc. Wat dat betreft geeft dit land je wel een EGOBOOST..hehehe geintje mensen. Ik heb hier ook al een blackout meegemaakt. Stroom was in heel Paramaribo uitgevallen, en toen nog eens vanochtend vroeg..echt minder, want het is dan warm in de kamer.. Nog een minpuntje is de tv hier. Volgens mij kan ik mar van 4 kanalen 'genieten'. En dat is natuurlijk NIET VEEL. Op die 4 kanalen wisselen ze alles af. Het ene moment kijk je op kanaal 4 naar cnn, het andere moment heb je op diezelfde kanaal bvn en daarna 10 minuten TMF... Erg merkwaaardig.
Vandaag ga ik naar een basketball wedstrijd kijken en daarna even naar een shopping mall om wat shirts te kopen. Want gisteren merkte ik tijdens het uitpakken op dat ik maar 6 t-shirts bij me heb. En dat is natuurlijk super weinig aangezien ik hier 5 maanden zit.
Morgen begin ik aan mijn stage... en zullen jullie volgende week weer een verhaaltje kunnen lezen over mijn ervaringen in Paramaribo.
OK mensen, doen jullie rustig aan en ik hoor jullie nog wel...
AYOOO, Tico C.

  • 13 Februari 2005 - 17:45

    Swan:

    Hé, Tic, Goed je te horen. Tja, voor een beetje warm weer moet je een beetje primitiever leven, blijkt.... Leuk zo die site. Ik ga je snel een uitgebreider mailtje sturen, tenminste als de baby binnen blijft!!! Je hoort mij snel en zo niet, dan weet je wat er aan de hand is!!

    Dikke kus, Swan

  • 13 Februari 2005 - 23:28

    Dinotra:

    Zo... dus je wordt nu al aangevallen door de wijfjes; "lekkerding"! Wees voorzichting, geen familie daar oprichten ;)

    Groetjes en xxx-jes...

  • 14 Februari 2005 - 07:08

    Nance:

    Lieve Tico, bon siman, zo te lezen ga je een hele hoop meemaken. Ik vind het echt super dat je dit doet. Denk eraan we wllen zien hoe dik je wordt van al dat eten, dus foto's a.u.b. En als je toch gaat voor zo'n "sweeti" meisje, kies er een die lief is. Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Tic enjoy!!!! Lov Ya, nance.

  • 14 Februari 2005 - 09:15

    Miranda:

    Hai Tico, nou nou wat een avontuur heb jij weer beleefd zeg! Ik ben blij dat je het toch wel naar je zin hebt!
    Veel succes met je stage en geniet lekker van het lekkere eten en alle aandacht!hihi.
    Gedraag je en ik hoop snel weer van je te horen! Dikke xjs ook voor jiva

  • 14 Februari 2005 - 10:48

    Zorinda:

    Tici, Lici konta? Zo erg kan het niet zijn. Het is een mooi land, lekker weer, lekker eten, gezellige mensen etc.. Door de black outs en drukte kan je je ook wel thuis voelen. wat ik vanuit Ned. kan zeggen is dat we jou wel erg missen.
    Bigi brasa en bigi bosi,
    Zorinda

  • 14 Februari 2005 - 13:34

    Soraya:

    Zeg Tico,

    heb je al gescoord??

  • 15 Februari 2005 - 07:20

    Norine:

    Hey Ticooooooo!!!! Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis/stage in suriname!!! Super al die leuke verhalen!!! was wel even lachen en die roti 's morgens!!!!!
    Ik moet zeggen, je verslag heeft een journalistieke tint, heel goed gedaan!!!
    Hier gaat alles verder z'n gangetje. Tessa druk aan het leren deze week voor haar tentamen 18feb. David nog lekker met voetbal bezig!!Hahaahhaaha!!!! TV, sportbladen en op de computer!!
    Chris heeft twee weken geleden de Cito-toets gemaakt en krijgt uitslag in maart! Spannend!!! Maar het gaat goed met hem. Gisteren heeft hij zijn "vriendin" met een valentijnskado verrast op school!!!!Hahahaahahah!!! Hij kreeg een gigant roos terug!!!! Grappig met die "kleintjes?"!!Hahahahaa!!!
    Met mij ook alles goed, met mijn werk ook, gelukkig maar!
    Wim was gisteren vrij, voor een begrafenis, van een tante.
    Verder is het weer vandaag lekker rustig, maar voorheen........bah,vies, veel wind en koud!!!Brrrrrr
    Wees blij dat je lekker van die warmte geniet daar!!! En lekker smullen!!!
    Oke dushi veel liefs en sukses met je stageproject!!!
    Veel liefs en de hartlelijke groetjes vanuit Sassenheim!!!!!!Doeiiiiiiiiiiii........Norine

  • 15 Februari 2005 - 13:00

    Caroline:

    Hoi Tonkel, Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en het is superkouddd naar mijn gevoel dan hahaha. Volgens mij is het in huis even koud als buiten, bah. Gunnar heeft zich al deze tijd zitten voeden uit je succes snoepbakje, wat geen succes zal zijn voor zijn tanden later. Hij snoept de hele dag.... Zo, je bent een lekkere bakra da
    ar in Suriname, rustig aan met de kippetjes daar, laat sikiera de botjes achter haahhhahah. Verschil met Nederland , no? haahhaa. Kusjessssssssssss

  • 15 Februari 2005 - 16:55

    Claudia:

    Echt grappig om je verhaal te lezen. HEEEEEELLLL anders daar. Roti smorgens...??? Ok dan, wel apart, maar lekker!
    Hier in nederland gaat ook alles zijn gangetje.
    Werken, school, verjaardagen. Gelukkig maar heb ik minder de tijd om je te missen!
    Het is trouwens wel saai hoor om zonder jouw en Cyr stage te lopen, ook al heb ik het best naar m'n zin, maar toch!!!!!

    XXX Clau

  • 15 Februari 2005 - 19:31

    Nance:

    Hey does, heb je msn te laat gelezen, maar alles is hier wee ok.

  • 16 Februari 2005 - 15:20

    Sabine:

    Hey Tico, heb je helaas niet meer gezien, maar wou je toch nog ff bedanken voor de zegels. Tico does Surinam anto...lees dat je al heel wat heb meegemaakt..'warm welkom' Ehumm...Anyway, ik wens je een leerzame, vruchtbare en gezellige periode toe daar in Suriname. Eet niet teveel bami en je hebt een messsage van Ine..pas op met "blijf-hier"! Als je niet weet wat dat is...ask you mom.
    Bye bye and be good.
    Sabine

  • 16 Februari 2005 - 19:02

    Sino:

    Zo te zien was je chaotische reis een perfecte start voor wat een hele unieke en leerzame ervaring voor je zal worden. En geen twijfel dat je goed gevoed zal worden, alleen vraag ik me af waarom je soooooooofeeeel baaaami moet eten, hehe. Die blackouts zijn gewoon om je eraan te herinneren dat slapen in de airco of met een fan eigenlijk een luxe is. Oh ja, over die 4 kanalen zou ik niet klagen, want gezien je al een egoboost krijgt van de schatjes daar in Su, zal je toch geen tijd hebben om tv te kijken, if you know what I mean. En als een je met een surinaams schatje terugkomt, zal je mama zeker blij maken, haha.
    Anyway, ik hoop dat je eerste week van je stage goed is verlopen. Zal wel wennen worden om met de werkwijze in een ander land om te gaan, maar je kan het wel, heb ik vertrouwen in. En je hebt bovendien nog back-up.
    Gisteren hadden we je hulp wel goed kunnen gebruiken hier, Chanel was onder handen genomen door een dierenarts en was daarna woest en niemand kon in de buurt komen. Grappig is wel dat het Papa (onbedoeld) is gelukt. Gek heh?
    Veel succes verder Tico Locs,bo mes sa keep ya head up!
    Je broer in Cur

  • 17 Februari 2005 - 13:28

    Mam:

    Hey Tico,
    Je hebt het ECHT druk, man
    Je komt er niet aan toe om ons iets meer te laten weten. Het is maar goed, dat ik naar je toe kan bellen.
    Enjoy en laat ons ook meegenieten asjeblieft.
    Je mam

  • 17 Februari 2005 - 19:38

    Elaine:

    Hey Tic, waar blijven je verhalen nou? Jiv heeft dr site tenminste nog een beetje geupdate!!!!
    Vorige week heb ik al weer een les gemist :S Het bleek dat een les over die beleidsnotitie vorige week begon..ik wist van niks... Als jullie dr waren, had ik t misschien wel geweten...of...we hadden t met zn drieen gemist!!!!!!! Hahahahhaa
    Nou, ik hoor van jullie..see ya

  • 18 Februari 2005 - 13:46

    Gunnar:

    Tico gister heb ik je gemist. Ben naar een tennistoernooi gaan kijken Schalken-Ljubicic en Henman-Llodra. En misschien ga ik morgen kijken naar FEDERER!!!!!!. Hoe gaat het verder daar? Alles hier rustig. Bon rust speak to you soon.

  • 19 Februari 2005 - 02:04

    Mayer:

    Hey Tico, fijne weekend. Het is idd hopi leuk om jou ervaringen te lezen. Ik ben inmiddels ook begonnen en heb een gezellige afdeling en heel wat pittige opdrachten. Have Fun!!!

    Toodles

  • 20 Februari 2005 - 20:53

    Marianela:

    Hey Tico, contento di tende cu bo ta bon y bo ta contento, masha leuk mes bo style di dagboek aki ta...Take care!
    Hugszz,
    Nela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 12149

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: