Even een korte update... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu Even een korte update... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu

Even een korte update...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tico

18 Februari 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

De eerste week van de stage zit erop.. Lekker relaxed gaat het allemaal hier. Ik heb niet veel nieuws te vertellen, dus zal ik in het kort iets vertellen en daarna reageren op een aantal reacties van jullie!!
Ik ben gisteren naar een VERJARI gegaan van een familielid van Jiva. Eerst kwam er een brassband 45 minuten - 1 uur optreden, en toen ik dacht dat het was gedaan met de muziek, begon het feest pas. Er kwam een band bestaande uit 5 mensen die dan de traditionele BIGI POKOES gingen draaien... Iedereen ging uit hun dak, maar zoals jullie kunnen raden, heb ik natuurlijk niet gedanst. En over het eten was niet te klagen... Als intro hadden ze saoto soep, vervolgens was er nuzaren salade en daarna vogelnestje ofzo.. is koek met daarin een salade. Daarna kwam het echte eten, er was pitjil, bami, nassi, pom, pastei en nog een aantal andere dingen... En als 'toetje' maisenakoekjes.. en niet te vergeten; het cadeautje voor ons... Dat waren twee aanstekers die mooi waren ingepakt. Ik snapte het eerst niet en vroeg nog of het een speciale ritueel was ofzo, maar blijkbaar niet. Maar je kunt je wel voorstellen dat IK er blij mee was ;-)...
En nu even reageren op de reacties... Om te beginnen Sino, waarom heeft niemand me gebeld om me te zeggen dat mijn nellie geknipt zou worden?? heheh.. mam, ik heb de laatste paar dagen weer even geen beltegoed, en was te lui om dat nog te kopen, maar aangezien mama me bijna iedere dag belt, had ik verwacht dat mama nog zou bellen ;-), ps, ik maak het goed hier...Elaine, ik had in mijn eerste berichtje verteld dat ik iedere week iets zou schrijven, en eigenlijk heb ik nu al de regels gebroken.. je weet togggg!!! En Gunnar, check je die toernooi daar in Rotterdam? ja zeker he? Dacht al dat ik je op tv had gezien, geintje....Maar valt weer op dat deze leuke dingen alleen worden gedaan wanneer ik er niet ben.. Hey en nance, maakt niet uit joh, ik zal je nog zeker een dag spreken op msn.. vandaag niet, omdat ik nu niet op msn kan gaan, het herkent mijn password niet.. en Sabine, is niet erg, het belangrijkste is dat je je postzegels hebt ontvangen en over di sopi blijf hier: Ik heb dat heel vaak gehoord van mijn uitzendkrachten bij tempo-team, ze hebben me daar meer dan 100 keer voor gewaarschuwd...Het komt goed, jullie kennen me al te goed...

BTW... ik ga vanavond voor het eerst stappen in hartje Paramaribo.. TOESHE ofzo, en dan zondag weer een familie party van Jiva's familie..

Maar goed mensen, hou je goed, en dan zal ik er ook voor zorgen dat ik 'goed blijf'..

Love and Peacee uit Zorg en Hoop, Suriname!!!

  • 19 Februari 2005 - 04:02

    Mam:

    Okay boy...
    Effe opbiechten. Twee dingen n.l. Ten eerste ..
    Chanel. Ze was zo ziek, dat ik het verstandig vond de dokter erbij te halen. Dit keer was het een vrouwelijke veearts. Ik heb van iedereen gehoord dat ze heel veel geduld heeft en er de tijd voor neemt om de dieren op hun gemak te stellen. Maar die gestoorde hond van je is gewoon afkomstig van een andere planeet.De arts is alles bij elkaar TWEE uur met haar bezig geweest. Ze heeft 4 spuitjes gehad. Tegen wormen, een antibiotica, om haar eetlust op te wekken en nog iets anders.(vergeten)
    Het was een karwei om haar te muilkorven. Ze heeft de arts dan ook drie beten in haar vinger bezorgd.
    Ze is nu stukken beter, maar eet nog steeds slecht. Heimwee misschien ?
    Tweede couplet...Ik heb sinds dinsdag niet meer gebeld, want ik kreeg de indruk dat ik je ergens mee stoorde, toen ik je belde terwijl je naar het basketballen zat te kijken. Ik wist niet of je aandachtig keek omdat je misschien ook wil meedoen in de naaste toekomst, of dat je met iemand zat te praten...
    Ik denk, ik hoor het wel.
    Maar je beltegoed is op, maar niet van het naar huis bellen. (hahaha)
    Debbie is over twee weken klaar met haar stage. Als er een goedkope reis bestaat naar Suriname, zou ze graag een paar dagen willen gaan, voordat ze`weer teruggaat naar Nederland.
    Als ik je zo hoor praten over eten, dan zal het straks in nederland bitter tegenvallen.Misschien kun je op een snelkookkursus gaan. Eigenlijk best aan te raden,what about...
    Goed,ik laat het dit keer hierbij. Morgenvroeg gaan we met een groepje de Christoffelberg beklimmen.
    Tang boeng en be good.But if you can't...at least be careful.
    Love you,
    Mam

  • 19 Februari 2005 - 09:38

    Settie:

    Hey Ticooooooooo,
    ik ben blij dat je naar je zin hebt, maar vergeet niet dat je voor school in Suriname zit. We hadden gisteren supervisie en het was leeg zonder jou.Ik heb mijn tentamens gehaald dus geen herkansingen meer hihihihihi.Hey het beste en ik hoor van je. Remember behave!!! hahahaha.
    Miss you!!!!!

  • 19 Februari 2005 - 11:04

    Norine:

    Hey Ticooooooooo!!!
    De surinamers laten er geen gras over groeien en nemen je swingend mee!! Al dat lekker eten en feesten!!!!Hahahaahaha!!! Wat een fantastische stageplek heb je uitgekozen!! Jongen geniet er maar lekker van en eet je niet helemaal rond!!!Hahahahaahahahaha!!!!
    Lieve groetjes en tot horen weer!!!doeiiiiiiiii

  • 19 Februari 2005 - 11:37

    Didi:

    Ticoman, ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Met al dat lekkere eten, ben je waarschijnlijk 10 kg zwaarder als je terug bent hehehehe
    Hoe was je eerste avondje uit? :-D Anyway enjoy and I`m looking forward for your next up-date.
    Kusje.

  • 19 Februari 2005 - 11:49

    Didi:

    Ticoman, ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Met al dat lekkere eten, ben je waarschijnlijk 10 kg zwaarder als je terug bent hehehehe
    Hoe was je eerste avondje uit? :-D Anyway enjoy and I`m looking forward for your next up-date.
    Kusje.

  • 19 Februari 2005 - 12:11

    Liza:

    Tieks, super leuk man allemaal. enige wat ik kan zeggen is dat als ik al die dingen lees en vooral het einde van het verhaal mis ik je zoo ergggg!!! Hoop dat de maanden snel voorbij gaan!! Maar geniet broeder....Hou je goed my brother and my "love of my life""

  • 19 Februari 2005 - 12:44

    Joel:

    Kitin swa, tur kos ta rustig. Ami a kuminsa ku hbo, pero hopi druk man, Stress. Ey manda bo number eynan pami e code. te despues

  • 19 Februari 2005 - 15:38

    Elaine:

    Ach, Tic, t is op zich niet zo erg hoor dat je niet wekelijks een berichie achterlaat!! Ik ben blij dat jullie t naar jullie zin hebben daarzo!! Tis goed dat je t zo druk hebt, want dan verveel je je niet!
    Nou, ben benieuwd of ik je nog herken als je terugbent in het koude NL, want als ik je zo hoor over t eten...haha, volgens mij krijg je er wel wat kilootjes bij!!! Have fun en hoor je later!! Doeiiii

  • 19 Februari 2005 - 17:10

    Claudia:

    He Tic!
    Wel leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Ze te horen zien de feesten er daar heel anders uit dan in NL, maar daar is de sfeer natuurlijk ook heel anders.
    Hoe is jullie stage trouwens? Leuke mensen? Leuk ziekenhuis? Hoe lijkt het je om er 5 maanden te werken. Misschien een beetje te kort om nu al een goede indruk te krijgen, maar toch!
    XXX Clau

  • 19 Februari 2005 - 18:01

    Nabila:

    Hey Tico, super super leuk suaa... Hopi leuk dat er zon'n gezellige feest was en dat jullie ook nog regalo's kregen. Je hebt het zeker naar je zin. Bo no tin tempu pa tin 'heimwee' toch !? Mi ta spera ku no. Mijn ouders gingen vandaag naar Suriname en mijn moeder vroeg me om je telefoon nummer enzo zodat ze contact met je kan opnemen. Maar helaas wist ik dat niet. Misschien kan je het me mailen en als ik iets van haar hoor kan ik dat aan haar doorgeven. In ieder geval Tico bo mes sa, ik vind het super leuk om je REDU'S van Suriname te horen... dus bo mes sa korda update nos kiko ta pasnado. Take care mi borther 'kora'.. hahaha. Doeg doeg..

  • 20 Februari 2005 - 11:21

    Nance:

    Wat leuk dat je het naar je zin hebt daar in Suri. Hier in Nederland is het regen, hagel en natte sneeuw waarmee wij ons moeten vermaken. Semara wacht nog op haar cito uitslagen. we laten je wel weten wat het is geworden. Verder maken de meisjes het goed. Hoe bevalt je werkplek en de collega's?
    Nou tico, houd je haaks en veel liefs. Nancy en de rest.

  • 22 Februari 2005 - 15:34

    Melissa:

    Hey Tico, echt master dat je t naar je zin hebt daar.
    Maar volgens mij kom je hopi gordo terug!! haha
    Leuk om jouw verhaaltjes te lezen. Een suggestie voor de volgende keer> schrijf t in het suri, zodat wij ook een beethe suri kunnen leren! ; )
    Veel plezier en take care!

  • 24 Februari 2005 - 03:08

    Mama:

    Joe boy...
    Sang e psa.. ??? Voor degenen onder jullie die deze taal niet kennen, wil ik dit wel effe vertalen. Ik vraag aan die zoon van me, wat er gaande is. Waarom is hij zo schaars met berichten uit het land van zijn stage. Hij en Jiva doen niets anders dan naar familie feesten gaan en lekker eten. Er blijft geen tijd over om ons te mailen. We smachten er wel naar, hoor lieve mensen.
    Via deze website wil ik een ieder bedanken die Valtico aan het mailen is. Houen jullie nog effe geduld. Er komen betere dagen. Vooral zijn grote vriendin, Norine. Hij zou je mails voor geen cent willen missen. Niet eens Tessa heeft nog gemailed. Hulde aan alle lieve moeders.
    SALUT !!!!
    Joke Curiel

  • 28 Februari 2005 - 16:10

    Zorinda:

    Tic, a la sani bun?
    Ik vind je tori's erg leuk om te lezen.Als ik het lees dan hoor ik jou het echt vertellen. (met je sexy stem.....) Jammer dat ik dit de laatste weken niet kon doen. De computer bij ons heeft het helemaal opgegeven. Liza heeft een laptopje geleend. Ik weet niet of het met ons te maken heeft, want die werkt alleen enkele minuutjes. Afgelopen weekend zijn we een weekendje naar Brugge, Belgie geweest. Het was daar erg leuk.
    Ooo.....Ik heb goed nieuws van mama gehoord, nl. dat jij over tijdje ook lekker surinaams eten voor ons kan koken!!!! jij en Djiva zijn hiervoor flink aan het oefenen. Ik begin nu al te watertanden!! Lieve broertje, tot hoors. Groetjes aan Djiva,tante Rosita & fam.
    Liefs,
    Zorinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 12151

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: