Na vele aanvragen weer eens een spannend verhaal.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu Na vele aanvragen weer eens een spannend verhaal.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu

Na vele aanvragen weer eens een spannend verhaal..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tico

24 Februari 2005 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,
weer eens fijn dat ik zoveel reacties heb gehad op mijn bericht....

Ik zal allereerst even mijn moeder 'aanspreken'..omdat zij veel klachten heeft over deze site... he mama? Maar nee, even serieus, ik had afgesproken dat ik 1 keer per week een verhaaltje zou 'lossen' op deze pagina!! En tante Norine, maak u geen zorgen hoor, ik ben u zeker NIET vergeten, heb heel veel gelachen om uw berichten... Tico Journalist?????hehehe
Maar goed, ik zal jullie allereerst iets vertellen wat ik volgens mij nog niet heb verteld.. Het betreft mijn buurman hier in de Madeliefjestraat.. Hij is een verslaafde, en vanaf de eerste dag al toen Jiva en ik hem vlak bij het ziekenhuis hadden gezien, vond ik dat hij al raar naar ons keek... dus ik vertrouwde het al niet helemaal!! We hadden nog meer bad luck, want we kwamen te weten dat hij onze BUURMAN is. Iedere keer als wij naar huis liepen kwam hij bij zijn hek staan (overigens het hek wat wij met hem 'delen'... Dus ben ik op de gastvrouw afgestapt en heb ik gevraagd of die man wel te vertrouwen was. Kreeg ik als antwoord dat ik GEEN contact met hem moest zoeken, en dat zij (de gastvrouw) hem al jaren vraagt om kleine klusjes in de tuin voor haar te doen, en dat ALLEEN als er bij HAAR niet wordt ingebroken, hij 20 SRD krijgt, nog geen eens 6 euro.... Maar goed, diezelfde dag nog dat ik die vrouw het had gevraagd, lopen Jiva en ik de tuin uit, en hoor ik het al te bekende geluid van die meneer z'n scooter achter me... Jullie kunnen zelf wel weten wat ik dacht toch?? FCUK ging door mijn hoofd.. Hij zegt tegen me dat hij een verzoek vooor me heeft, ik echt nee zeggen, en vervolgens vertelde ik hem dat ik haast had... antwoord die gek; je hebt haast noh.. ik wacht op je!! Toen dacht ik echt, ohh shit.. Dus Jiva en ik kwamen die avond thuis, gelukkig geen buurman te bekennen... En de volgende dag reed hij gewoon voorbij zonder om te draaien, en had ik van de gastvrouw begrepen dat ze hem had verteld om ons met rust te laten, omdat wij STUDENTEN waren en geen geld hadden... Dus studenten onder ons.. Het helpt ALTIJD om tegen een junkie/verslaafde te zeggen dat je maar een studentje bent..

En nu even over de feesten hier.. het lijkt maar niet op te houden, ik had de afgelopen week weer 2 feesten... en ik zal het maar niet zeggen wat ik allemaal heb gegeten, anders val ik in herhaling... Maar veel muziek, en wat?? TICO durft nogsteeds niet te dansen..!!! Typisch maar ja....misschien komt dat nog wel... hhehehe... OOk zijn Jiva en ik naar Touche gegaan... de 'GEZELLIGSTE' discotheek in Paramaribo!!Of toch niet?? Nou maar het was niet echt saai.. Het overgrote deel waren stagiaires..dus dat viel lekker 'niet' op!! Voor de anti's onder ons.. Ojada kio kio, je weet toch...dus ik heb nu twee ''blaus'' stippen achter me oor.. haha, geintje!!

En nu het laatste gedeelte..de haanchi seriotico!! Met mijn stage gaat het goed!! Ik moet dus samen met Jiva functiebeschrijvingen en afdelingsprofielen maken voor het gehele ziekenhuis.. en dat valt NIET mee.. we hebben het over ongeveer 160 functies mensen.. en dit traject moeten we met z'n tweeen doen, waarbij we gedurende het gehele traject het management moeten begeleiden.. Is een aardige klus, ofniet??
En over de verpleegsters gesproken, de mannen zouden denken dat het een paradijs was hier bij het ziekenhuis met al die verpleegsters in hun witte pakje met korte kousen!! Maar het is dus echt precies het tegenovergestelde hoor.. Ik heb nog geen 1 mooie verpleegster gezien... hahahah.. dus dat valt dan wel weer tegen!!

Ohh en Soraya, voor het geval je dt nog leest, ik heb nog niet gescored hoor.. Alles op z'n tijd ;-) Ik moet eerst dit land en de wegen en straten kennen, voor het geval ik moet vluchten voor die chick!!

Maar goed mensen.... chillebons, en ik lees jullie reacties wel in het geval iemand nog een reactie achter wil laten!!!

Mama, Liza, Zoro, Papa, Ursino, Gunnar, take careee folksssssssssssssssss...

Tico uit Zorg en HOOP ( in de regen :-( )

  • 24 Februari 2005 - 22:53

    Clau:

    YO Tic!!

    Er zijn dus ook gekken daar in Suri? Komen ze toch niet allemaal bij TT binnenlopen.....hahahahah.

    Wel leuk om zo al die dingetjes van je te lezen, maarrre krijg ik ook nog eens ff een persoonlijke reactie van je op m'n mail??? Hahahaha

    Rustig aan maar hoor, wie weet moet je wel 20 van die berichten doorworstelen.

    He Tics ik spreek je snel.
    KUS XXX Clau

  • 24 Februari 2005 - 23:11

    Swindachuka:

    ticooo, bo ta mane pasando den un adventure eynan, hahaha ta parsemi bon leuk hom.. kwidow ku benchi e buurman, bomesa take care.. simochuka

  • 24 Februari 2005 - 23:23

    Mam:

    Dit vind ik weer leuk, Tico. M'n avond kan niet meer stuk.Ik vind overigens dat je een leuke pen hebt. Maar ik denk dat ik je dat eerder hebt gezegd.Als ik me niet vergis....toen ik een van je stage verslagen las. Houen zo !!
    Laten we hopen dat die aardige buurman uit de buurt blijft, wat ergens moeilijk zal zijn, want hij IS je buurman.
    Met Chanel gaat het poko poko. Ze heeft zo'n lampekap geval aan haar nek bengelen,waardoor ze moeilijk kan eten.Dai is speciaal tegen het krabben. Ze zou anders haar hechtingen los kunnen bijten.
    Met Nancy gaat het effen iets minderdeze dagen. Ik wil graag dat ze hier naar toe komt dan kunnen we naar Venezuela gaan.
    Maar dat zijn niet zulke leuke berichten, die je toch moet weten. Maar je hebt een schaar aan vrienden die je altijd zullen opbeuren.
    Dushi van me, ik hou er mee op en spreek je wel one of these days.
    Love,
    Mam

  • 25 Februari 2005 - 11:54

    Imro Jaliens:

    Hallo Tico,
    Natuurlijk willen we een reactie achterlaten!
    Fijn te lezen dat het goed gaat met de stage, en dat je toch ook veel leuke en onverwachte dingen meemaakt. Ja, het heeft wel zijn "charme" om arme (??) student te zijn. (ik reageer, hoewel ik al lang niet meer onder de categorie student val, hahaha). Het is toch wel goed dat die vent weet dat jullie hem in de gaten houden.
    Jij en Jiva worden nog super experts in functiebeschrijvingen, man.
    Veel succes in Suriname.
    Groet,
    Jiva's vader.

  • 25 Februari 2005 - 20:41

    Nabila:

    Hahaha,
    Wel ami a bisabo kaba ku bo parse un reporter, ku ta bezig ta report su adventures nan. Hahaha... Super leuk hoor Tico.
    Hopi succes met je stage, het lijkt me idd niet zo'n makkie van een job. Maar je red het wel suaaa, bo mes sa vol vertrouwen in je! Anto bai ku kuidou ku BENCHI bo bisinja , hahaha manera Swindachuka a manda bisabo yu.. hahaha. In ieder geval Tico all the best en tot volgende week. Hugs and kisses.

  • 26 Februari 2005 - 14:10

    Tanchi!!!!:

    Hey Ticooooooo!!!
    Ik moet altijd zo lachen om je verhaaltjes!!! Volgens mij zit journalistiek echt in je genen!!! Een soort Rayman is laat!!!!!!Hahahahahahaha!!!
    En niet te vergeten je "lieve" buurman!!! lachen joh!!!
    Volgens mij als je ooit voor een chick daar moet gaan verstoppen, moet je helemaal in in de rimboe gaan!!! En daar pakken die jungles chicks je toch!!!Hahahahhahahah!!!Jongen, blijf lekker feesten en stuur die leuke verhaaltjes maar naar ons allemaal!! Maar vergeet de essentie van je trip niet!
    En zo te lezen heb je het allemaal goed onder de controle!!!
    Toi toi!!!(surinaams??!!Hahahaha)Doeiiiiiii

  • 27 Februari 2005 - 22:22

    Joke Curiel:

    Meneer Jaliens....
    Bestaat er niet zoiets als EEUWIGE STUDENT ?Dat voel ik me toch wel, hoor. Ik leer elke dag weer iets erbij. Dus schaamt U zich niet, dat U reageert op de sites van die avonturiers..pardon.. stageaires !!!
    Tang boeng en groetjes aan Uw vrouw,
    Joke Curiel

  • 28 Februari 2005 - 01:21

    Papa:

    Eindelijk heb ik eens tijd om je site te bezoeken. Gezellige schrijftrant en voor mij instructief. Houden zo.

  • 28 Februari 2005 - 15:54

    Soraya:

    He Tic,

    feesten, eten etc. Leuk te horen dat je het zo naar je zin heb in het warme suriname. Mijn moeder vertrekt morgen zelf voor een week richting suri en je mag het weten, ik ben stikjaloers op jullie. Hier is het berekoud (-5 graden) dus je mist niet veel. Van die verpleegsters had ik je ook kunnen vertellen, lekker ding!!hahaha, je zult in dat opzicht wel van een koude kermis thuis zijn gekomen. Anyway, mocht het zover komen, vergeet je regenjas dan niet!!!Zit al in mijn nieuwe huis, is erg gezellig geworden maar dat zie je nog wel. Enne, claudia was vorige week hier. Wat heeft die een spijt dat ze niet met je mee is gegaan..Tic, let op jezelf, have fun en ik lees nog wel hoe je het daar heb.

    groetjes, soor

  • 28 Februari 2005 - 17:59

    Elaine:

    Hey Tics!! Heeft die man je bang gemaakt? ;) Hoop t niet!!! Heb eigenlijk niet zoveel te vertellen...alleen dat ik morgen bij Vedior begin. Ben benieuwd of t wat is. Denk je dat t wat is voor mij, zo'n uitzendbureau? Maak me wel een beetje zorgen over dat contact met de klanten enzo...communicatie is nou niet echt mn sterkste kant. Maar ach, jij hebt t ook gered en wat dat betreft zijn wij toch wel hetzelfde!!!Nou je hoort wel hoe t bij mij gaat. Aan jou hoef ik niet meer te vragen hoe t met je gaat, want t klinkt allemaal te leuk!!! Ben blij voor je!

    Groetjes uit Den Haag (in de ijzige kou :( )

  • 01 Maart 2005 - 13:35

    Miranda:

    Haha mijn god tico..dat treffen jullie weer.
    een choller als buurman.
    Kijk maar uit! Ben blij dat het voor de rest goed gaat!
    Heel veel plezier, dikke xjs ook voor jiva natuurlijk en ik kijk uit naar het volgende spannende verhaal..haha je moet ze eigenlijk allemaal bewaren en bundelen. dan kun je ze later weer eens terug lezen en erom lachen..haha doeg miran

  • 01 Maart 2005 - 18:26

    Cyrano:

    Yo TicOoo, zoals beloofd ff iets note... nja k heb niet zoveel te vertellen, alleen dat t hier TE koud is:-S.. brrrrr.. voor de rest gaat t wel relax.. Wel beter dat t relax daar is!! Wuhahaha je buurman, maarre psssttt.. als je nou ietjes BREDER was...:-P ;-)WUHAHAHAHA!!!

    Piezz Outzzzz!!

  • 02 Maart 2005 - 22:24

    Gunnar:

    Doedie je mist de sneeuw hier. Het was laatst -12 graden. Ben je al ergens anders geweest dat geen surimaribo is. Je moet wel travellen noh.
    Hoe gaat met de biertjes .
    Lekker zijn ze in de warmte noh. Anyway sooookoooo soooookoooooooo

  • 03 Maart 2005 - 18:38

    Bianca (zus Van Clau):

    Hoi Tico,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Claudia en ik zitten hier zo'n beetje tot onze knieën in de sneeuw en zijn nog net geen sneeuwpoppen.
    Ik lees volgende keer je volgende verhaal wel weer, nog erg veel plezier toegewenst door jef, kleine gio en mij.
    Ps. kom maar snel weer terug of neem haar volgende keer mee want claudia mist je erg, moet steeds aanhoren hoe graag ze nu mee had gewild. hahahaha ze heeft nu wel spijt.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12150

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: