1 weekje verder, en wat geniet ik hier toch van he - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu 1 weekje verder, en wat geniet ik hier toch van he - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu

1 weekje verder, en wat geniet ik hier toch van he

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tico

03 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

Mijn beste vrienden,
daar ben ik dan weer... een weekje verder en nogsteeds naar mijn zin. Het was toch wel een 'moeilijkere' week voor mij geweest, omdat ik nu echt iedereen in Nederland heel erg mis..en ik zeg IEDEREEN in Nederland, verder helemaal niets daar;-)
Ik heb weer een hele drukke week achter de rug, met in het weekeinde weer veel road trips... Ik ben zelfs naar een indianendorpje ofzo geweest in Saramaca... Mensen, ik heb daar echt genoten man, zo'n uurtje rijden was dat... Ik heb onder een palmboom gezeten met mijn cocoswater, en toen telo gegeten, en papaya's geplukt en een poging gedaan tot zwemmen in 1 of andere donkere kreek!!!
Uiteindelijk niet gedaan, maar goed..en op die dag nog als afsluiter, genoten op de muziek van NACSSSS....KASEKO LOKOOOO...
Ook ben ik naar een of ander feest gegaan van een politieke partij, waarbij ik me op een gegeven moment afvroeg wat ik daar deed.. Niet eens op mijn eigen eiland zou ik naar zoiets zijn gegaan, laat staan in een onbekend land. Maar goed, het hoorde er natuurlijk bij dat we op een gegeven moment moesten rennen... waarbij ik een of ander meisje heb platgedrukt...hehe???
Maar voor de rest is het ook goed gegaan!! Gisteren ben ik gaan zwemmen... ja mensen, hier kan je dan toch echt in de BUITENLUCHT zwemmen.. Ik weet van sommige landen waar het de laatste 2 weken?? niet kan!!! hehehe...
Verder thanks voor jullie reacties allemaal... dat houdt mij hier staande... Mwuahaha.. nee even serieus, ik vind het super leuk man.... Ohh en MIMI, Jiva heeft ook een site, ik geef je 'm zolang je mij ook blijft schrijven en niet alleen op die van Jiva de 'groeten' gaat sturen voor Tico...www.jiva.waarbenjij.nu
Elaine, Claudia en Bianca, Gun, Nabilaaaaa, Zoro, Lies, Mimi, ... en Tante Norineee mijn matieee.... Kleed je goed aan, draag een sjaal, muts en warme chocolademelk, want ik wil niet dat jullie ziek worden,.... heehehe.

tang boenggggggggg mijn goedoes!!! De groeten uit Zorg en Hoop!!!

  • 03 Maart 2005 - 22:37

    Mama:

    Okee....vers van de pers. Blij dat het jullie goed gaat. Goed dat we van tevoren niet weten wat er kan gebeuren op bepaalde plekken waar jullie naar toe gaan. Nu, laten we hopen dat jullie je deel hebben gehad. Als alles in de eerste maand moet gebeuren, dan kunnen jullie de laatste 4 maanden freewheelen.
    Hoe gaat het op stage. Daar heb je dit keer niets van op geschreven. Hebben jullie een beetje ingehaald van de vorige week? Hier begint het mooie gras al hooi te worden. Echt jammer, het landschap was echt heel mooi. Maar niets is perfekt. Als je de beelden van Nederland ziet, waarbij de mensen nog net niet ingesneeuwd zijn in hun huis.. Ik heb me laten vertellen dat het morgen -17 wordt.Ik heb al aan je broer en zussen verteld om de frisdrank flessen met heet water te vullen en die onder de lakens te stoppen. Geen leedvermaak meer daar in Suri, okay, het is bere-koud.(smile) Goed, dan hoop ik weer op een mailtje waarin jullie zodanig de dingen vertellen, dat we op een afstand sate's kunnen eten.
    Love ya en de groetjes aan Jiva.
    Tang boeng.
    Mam

  • 04 Maart 2005 - 00:32

    Ursino:

    Ja, ik denk dat het wel weer tijd wordt dat ik een reactie ga plaatsen op deze hot site! Ik heb niet echt de tijd gehad de laatste paar weken om wat te schrijven. Gelukkig begin je echte verschijnselen te tonen van een journalist, dus wij kunnen dan alles op en top volgen van wat je allemaal uitspookt daar. En de humor is natuurlijk perfect voor de entertainment value. Ben blij dat je allerlei nieuwe dingen aan het uitproberen ben, maar naar een politieke bijeenkomst? Hehe, en waarom moest jij eigenlijk rennen? Was dat een of andere teambuilding?
    Nou, Tico Locs, het schijnt heel goed te gaan met je stage, want je leert zowel op werk en buiten werk veel, en dat was de bedoeling, toch?
    Groetjes uit Cur....enne, niet zo opscheppen over het in de BUITENLUCHT kunnen zwemmem, is niet eerlijk, hehe.

    Je brada van de east-side!!

  • 04 Maart 2005 - 09:55

    Settie:

    Hey Ticooooooooo.
    Ik was erg blij van je te horen en ook dat jullie het echt leuk hebben daar in Suri. R'dam is nu wit en heel mooi en natuurlijk heeeeeelll koud!!! Ik ben alweer ziek, maar ja met dit weer kan je nik anders verwachten. Doe de groeten aan Jiva.
    A lot og hugs and kisses for you both guys!!

  • 04 Maart 2005 - 11:57

    Zorinda:

    Fai tan Tici,
    Het klinkt weer gezellig aan de andere kant van de oceaan. Vorig week donderdag had ik een poging gewaagd een berichtje te versturen naar mijn "baby" brother. Het is geen verzinsel, maar ik had redelijk veel geschreven voor mijn doen. Anyhow typisch iets voor mij, dat ik het achteraf gezien niet verstuurd had. Nu ben ik al niet de snelste typster.....!!!! Voor ons thuis te Goudsesingel is het heel moeilijk om van jou greate site te kunnen genieten. De computer is weer in quarantaine. Het kan ermee te maken hebben, dat 1) de computer(s) bij ons werkelijk niet deugen of 2) dat wij niet deugen om met deze computers om te gaan. Dus lees ik je berichtjes op school als ik tijd heb.

    Nou het super missen is mutual.... Gelukkig hou je ons goed op de hoogte van alle ditjes en datjes, INs en OUTs. Je hebt het al gehoord het heeft hier hevig gesneeuwd en gevroren zelfs in de stad is het wit. Ik vind alles nu zo mooi!! Er is een beetje een koude en witte lente gevoel. Zelfs de mensen lopen er heel vrolijk bij voor deze tijd van het jaar. Jij zou dit zeker ook heel gaaf gevonden hebben. Maar ja.. je kan niet alles hebben...

    Tici have a great weekend.
    Groetjes aan Jiva. En oefenen jullie maar flink verder met het koken van surinaams eten!!!

    Liefs,

    Your sis die je humor heel erg mist.

  • 04 Maart 2005 - 18:00

    Norine:

    Hey Ticoooooooo my friend!!!
    Wat moet ik altijd lachen, als ik je verhalen lees!!!
    Jij met je warm weer(zweten, zwoegen en puffen!!!Hahahahaha!!) en wij hier "heerlijk" in de kou, nee wat zeg ik, in de SNEEUW!!! Tico echt, jammer dat je er niet bent, dit tafereel hebben ze meer dan twintig jaar niet gezien en in maart notabene!! Het is erggg mooi overal, prachtig!!
    Alles wit en erg bedekt met een pak sneeuw!!
    Vannacht was het zelf in het noorden -20graden!! Bij ons -14graden vannacht geweest, overdag -12graden.
    Dus zoals je al schreef, lekker dik ingepakt als je weg moet(ik moest werken vandaag!) en heerlijk warme chocomelk!!MMMMMM!!
    Chris was sinds maandag op bed met griep, maar sinds gisteren wat beter, en hij is gelijk naar buiten geweest en gaan liggen in de sneeuw!!!Hahahahahaha!!! Sneeuwpop gemaakt en met David sneeuwballen gooien!!
    Oke vriend tot je volgende reportage uit Zorg en Hoop!!
    Lieve groetjes uit een prachtig mooi wit Sassenheim!!!
    Tang Boenggggg mi goedoe!!!!Zo leer ik het ook!!!!!!!Alvast een fijn weekend!!!!!!!!Doeiiiiiiiii

  • 04 Maart 2005 - 18:11

    Norine:

    Toch een vraagje vergeten!!!(door de sneeuw!!Hahahaha)
    Waarom moest je rennen op dat feestje?? Kwamen de meisjes als een horde kippen achter je aan!!!Hahahahaahaha!!! Je hebt tenminste "eentje" platgedrukt en de rest?Hahahahahaha!!! Echt iets voor jou!!!!!!Hahahhahaha!!!
    Groetjes........Tanchi!!!

  • 04 Maart 2005 - 19:48

    Claudia:

    Ik zal maar niet in herhaling vallen en zeggen dat het hier zo koud is, aangezien je dat al van de rest hebt gehoord! Anyway.... Niet zo heel veel bijzonders te vertellen, niet veel gedaan en ik durf niet echt de deur uit met dit weer. In ieder geval niet met de auto, veel te bang dat ik hier de Maas in rijd, net zoals m'n buurjongen Jeffrey deze week bijna deed, hahahaha......
    Nou Tic, jullie doen in ieder geval genoeg daar. Zijn jullie trouwens al echt begonnen met het maken van de opdracht. Jullie moeten waarschijnlijk mensen gaan interviewen etc. om een zo duidelijk en vollgedig mogelijk functieprofiel op te kunnen stellen????
    Nou als je iets uit de boeken moet weten dan hoor ik het uiteraard! En heb je hulp nodig dan ben ik er natuurlijk ook (niet dat ik alles weet ofzo, maar you know....)
    KISSES XXXXX CLAU!!!!!!!!

  • 04 Maart 2005 - 20:34

    Dinotra:

    Ik wil je alleen maar even groeten. Ik lees altijd je verhaaltjes en ik moet echt lachen. Net een idioot zit ik achter mijn pc naar jou verhaaltjes te lachen. Maar ik ben blij dat je het naar je zin heb. Het is hier hardstikke koud, maar echt leuk. Bij ons in de buurt is het echt prachtig. Zuiderpark is echt master. Helemaal wit. Vandaag ben ik naartoe geweest met een vriendin. We zijn een sneeuwpop gaan maken(mislukt), die had alleen maar een kop en een buik.

    Vergeet niet elk week een verhaaltje te schrijven. Ik vind het echt leuk wat van je te lezen. Groetjes en xxx-jes (k)(k)(k)

  • 04 Maart 2005 - 22:38

    Mayer:

    Hey Tico, altijd weer heel erg leuk om jou verhaaltjes te lezen. Het is echt een ervaring. We hebben 't lekker warm, pero mi kera wak e hoeveelheid sneeuw na Hulanda si. Maar goed, de mens kan toch niet alles hebben ;) Vergeet niet overal een paar kliekjes van te nemen, ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet. Bon Tico, ik ben ook benieuwd wat je volgende week te vertellen hebt. We zitten er in ene geval op te wachten. Keep enjoying mi boy. De groeten uit van goghstraat 81, Curacao.

  • 05 Maart 2005 - 14:27

    Elaine:

    Heeeeyyyyy!!!!!
    Vandaag heb ik echt niets te vertellen, dus daarom hou ik 't kort!
    Ik heb al lekker in de sneeuw gespeeld (deze keer wel!), op de slee, sneeuwballen gegooid! Wel superkoud!!!! Maar ja, we moeten er maar van genieten, want dit zullen we denk ik niet meer vaak meemaken! Nou, ik spreek je!!!!!!!!!!! Doeiiiii

  • 05 Maart 2005 - 18:23

    Caroline:

    Hi Tonkel, Leuk om te horen dat je je benen ff moest trainen bij het wegrennen van een politieke partij/feest dinges. Het is zoals Zorinda al zei, het is heel erg wit hier geworden van de sneeuw, en ik heb je natuurlijk heel erg gemist bij het maken van een sneeuwpop, want je weet toch, Gunnar gaat niet zomaar in de sneeuw voor niks. Aldus, geen sneeuwpop dit jaar, maar wel heb ik flink geprotesteerd door van buiten sneeuwballen naar ons huisraam te gooien.. Zelfs zo heeft Gunnar niet gereageerd en dacht dat het de buren weer aan het sexen waren, ra ra ra.. hoe kan dat? NIks is veranderd hier, behalve het feit dat je er niet bent.... Ben je al een aantal kilo's aangekomen? Het snoepbakje in de keuken wilt niet verdwijnen, je bent er niet dus.... Harde realiteit want dat betekent dat het mij steeds pest om alles op te maken... maar dat kan dus niet he, anders kom ik niet door de deuren in het huis. Verder is er meer voetbal than ever, en nu nog met formule 1 erbij, is het een kijkathon geworden van 6 uur s'avonds tot half 6 in de ochtend. Leuk he? ahahahhahahaha. Mis je ons niet jongeman???????? Kusjes uit het voetbalveld aan de werkhovenstraat 102
    Sokooooo Sokooooo.......

  • 07 Maart 2005 - 10:14

    Nabila:

    Supppppeeeeeeeeerrrr jaloers suaaa.
    Mijn God.Bo sa kon friw tabata vorige week akinan sua. Tabata echt un situatie di bisti muts, sjaal, dikke jas etc etc. Hopi koud mes Tico. Gelukkig bo no ta tei, paso lo bo a hanja heimwee di bo warme eiland sigur sigur.
    By the way wat ging je iid doen bij die politiek feest man, anto koreeeee ook nog, hahahaha.. Grappig ! Bo mes enjoy every moment of it Tico. Hugs and kisses from kikkerland. Muaaaaaa

  • 07 Maart 2005 - 13:37

    Debbie:

    hey mijn broertje ticoliek,hoe gaat het daar? blijkbaar gaat het goed. ik mis je onzettend veel. en altijd als ik ben chanell bezig ben denk ik aan je. met chanell zelf gaat het redelijk.ze eet niet veel. en ik moet haar voeren.maar ik ga ervoor zorgen dat ze chanell van vroeger gaat worden. ik kan niet geloven dat je heb gezwommem.hihihihi. met mij zelf gaat het goed. nog 2 weken en dan moet ik naar nederland terug. ik baal daarvan. mi gudu, take care. doe je best daar en geniet ervan. I miss youuuu!!!!!. dibbie (hahaha)

  • 10 Maart 2005 - 20:21

    Mevr. Jaliens:

    he Tico
    die verslagen van je lees ik ook iedere keer en van al je vrienden; daar geniet ik echt van. voordat je naar su ging heb ik je lichaamsbouw gezien; hoop niet dat jij en jiva als twee ronde tonnen terug komen met al dat lekkere eten want mijn familie kan er echt wat van. Zorgen jullie ervoor dat jullie je stageopdracht tot een goed einde brengen.
    dit is even voor je moeder:

    mevr. Curriel, waarom moeten die flessen gevuld worden met heet water? heeft het als functie om je bed dan extra warm te houden of is het water bedoeld voor als de leidingen bevroren zijn en dat je dan toch nog water hebt of zo; hiervan heb ik nog nooit gehoord; ik ben benieuwt waarvoor het is.
    Kunt u voor mij achter het adres'tel.nr. of emailadres van onze vriend Soon komen, bij voorbaat dank.

    Oke Tico hier ben ik weer.
    let op jiva dat ze niet teveel eet want die kan er echt wat van. Jabes en ik komen in juni; heeft jiw al verteld over 1 juli (dag van de afschaffing van de slavernij) dan is er feest in heel Suriname.
    Ik ga nu maar eindigen want ik studio-sport begint zometeen en moet het een en ander nog opnemen op de band.

    groetjes, en tot je volgend sappig verhaal

  • 13 Maart 2005 - 18:32

    Kim:

    Hey Tico
    Je dacht vast wrom heeft kim nog geen note gestuurd (of juist niet omdat je t gewoon veel te druk hebt), well i just dont know what 2 post
    maareh k dacht dat het nu toch wel even moest anders denk je strax dat k niet aan jullie denk
    k volg je verhalen elke keer so i hope your still doin good out there.. enneh good luck
    Kuss Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12153

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: