Excuses voor de kleine vertraging!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu Excuses voor de kleine vertraging!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tico Curiel - WaarBenJij.nu

Excuses voor de kleine vertraging!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tico

15 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

Excuses voor de vertraging ;-) !!!

Hallo trouwe lezers,

Na jullie langer dan een week te hebben laten wachten, volgt nu weer een TORI vers van de pers. De laatste week heb ik niet zo heel veel meegemaakt. Het normale leven is hier dan ook echt begonnen. De leuke uitjes en gezellige momenten zijn drastisch afgenomen, en zit ik nu gewoon vaker ‘thuis’. Welllll ben ik afgelopen weekeinde naar Republiek geweest. Dat is een buitenplaats vlak bij Zanderij (luchthaven). Hoe dichter we bij de eindbestemming kwamen, des te meer bos ik begon te zien. Ik keek me ogen uit, omdat ik dit nog niet echt heb gezien in Suriname. Aardig kleine huizen, maar wel redelijk grote tuinen/terreinen/erfen. Na anderhalf uur te hebben gereden kwamen we uiteindelijk aan bij het appartement. Zeer ruim appartement met 3 of 4 slaapkamers en een grote zaal. (daar heb ik geslapen)
Ik ben toen gelijk de ‘buurt’ gaan verkennen en gaan kijken waar ik eventueel zou kunnen gaan zwemmen. Nou mensen, het water zag er niet uit, superrr donker, het stroomde niet, en ik had begrepen dat er een heleboel kikkers in waren. Zelf heb ik ze niet gezien, maar ik geloofde ze wel meteen. Dus dit was in ieder geval geen optie voor mij. Ook had ik begrepen dat ik wilde apen e.d. dieren zou kunnen zien, maar heeellaaasss, die ben ik niet tegengekomen.
Het duurde ook niet lang om me aan te passen aan de cultuur daar in Republiek, want voordat ik het wist was ik langs de weg vruchten aan het plukken met een nicht van Jiva.
En toen werd het donker in Republiek, de beesten begonnen al om ons heen te vliegen en dat getjirp (weet niet hoe je dat noemt) van de krekels en kikkers e.d. werd steeds heviger. En als dat niet alleen genoeg was, kwamen er ook tientallen vleermuizen uit een spleet bij ons dak. Die beesten terroriseerde de hele boel daar en gaven mij in ieder geval geen rust. Plotseling hoorde we het nichtje(6 jr) van Jiva roepen dat er een spin in huis was. De oom van G nam het voortouw en spoot die spin met insecticide. Ik kon m’n ogen niet geloven, nog nooit eerder had ik zo’n grote zwarte spin gezien. Een gevaarlijke BOSSPIN was het. Als je wordt aangeraakt door een haartje van dat beest, loop je al gauw hoge koorts op.
De tijd om te slapen was aangebroken en ging iedereen ook naar boven.... De muskieten zoemden om je oren en de kakkerlakken genoten van onze aanwezigheid. Tjonge jonge!!!!hehehe...
En de dag daarop heeft Tico gezwommen in een rivier te Bersaba.....Eerst wilde ik er natuurlijk niet in, maar toen ik Jiva het water in zag lopen dacht ik bij mezelf van; ‘nee tico, je kunt niet achterblijven, hup borst omhoog tenen gekruld en rug recht en het water in’ |:-() We shall overco hoo hooommee, we shall overcomeeeeeee , la la la la la la!!!!

Maar mensen al met al was het super gezellig en super cool om dat soort dingen mee te maken, en ik zou het zoo weer nog een keer doen, alleen dan ergens met nog meer insecten en ongedierten en natuur... zeer grensverleggend klinkt dat he... hahah!!

En nu weer even een nieuwe editie van de hanchi seriotico!!
Op het werk gaat het wel goed... De workshops zijn achter de rug, ergens in april moet er nog 1 workshop worden gegeven, maar dat horen we -zoals ik het nu gewend ben- twee dagen van tevoren. Nu moet het meelopen volgen en moet ik deze week al mee gaan lopen op de afdeling poliklinieken.
Dit is lekker even in grote lijnen.... voor het geval iemand geïnteresseerd is om meer te weten, ben ik te bereiken op (00597) 868 10 11...hehehe

De groeten mijn maties en mijn familie in Nederland en Curaçao, love y’all!!!!

Peaceeeee uit Zorg en Hoop

  • 15 Maart 2005 - 17:11

    Claudia:

    He Tic.. Wat grappig om te horen dat je al die beesten hebt gehoord en sommige te zien. Aangezien ik je dit weekend al heb gesproken, had ik al wel iets gehoord, maar niet alles dus ik lach me weer kapot hier achter de PC.
    Daarbij komt dus ook dat ik je niet heel veel heb te vertellen, want je hebt 2 dagen geleden ofzo nog een update van me gehad en ik van jouw.
    OOK AL WILDE JE OVER DE BOYS GELOOF IK NIET AL TE VEEL HOREN....... Als je maar weet dat ik je advies nog steeds niet vergeten ben!!!!!
    Dikke X Clau

  • 15 Maart 2005 - 17:22

    Margy:

    SCHATJE :) haha ik vind die verhalen van jou echt te gek ! Ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt daar en dat alles ook goed gaat met de stage. Eet je elke dag een portie bami voor mij op ??:) Geniet je ook van de zon terwijl wij allemaal nog van de winter genieten in Boston en NL? ;) In ieder geval schat veel plezier in Suriname !! Liza komt over 10 dagen;) na na nanaaaaaaaaaa

    Kus, Margy

  • 15 Maart 2005 - 17:45

    Maaike:

    hey tico! hier mijn beloofde berichtje dan..:)Vind t leuk om te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt! kan me het nog steeds niet echt goed voorstellen dat jij tussen de wilde beesten zit enzo maar ik bekijk je foto's (als je die gemaakt hebt) wel als je weer terug bent.. heeeel veel plezier nog daar! dag dag! kuss maaike

  • 15 Maart 2005 - 18:06

    Caroline:

    Hoi Tico, gebruik je camera lieverd, wij willen foto's zien... Ik kan het helemaal visualiseren hoe je met je tenen gekruld enz, het water in liep daar, want dat doe je ook op curacao, wanneer je de bodem van het water niet kan zien hahahahaha. Pas op met die spinnen dushi, dat vind wel heel erg eng, check je bed elke avond voor je gaat slapen ja... kusjes caro

  • 15 Maart 2005 - 18:41

    Mama:

    Tico,Hoe kun je ooit een telefoontje van je vrienden verwachten, als je je tel.nummer niet correct doorgeeft.
    Mensen, het is 1101.
    Heb ik weer een aantal frustraties weggeveegd voor je. There are Moms for. Of No....!!!!
    Leuk die avonturen die je hebt meegemaakt. Zorinda zal wel griezelen als ze dit leest.Ik heb ook zitten lachen, hoor. Ik zag het ook helemaal voor me.de week gaat heel snel voorbij. Volgende maand kom ik naar je toe. Zeg aan Margie, dat ze eigenlijk met Liza eigenlijk naar Suriname hadden moeten gaan. Boston kan nog altijd, maar de stageperiode is zzzzzzzzzzzoooo voorbij. Dus geniet ervan,mi boi. Okay, het allerbeste en ik ga gauw spieken of Jiva ook gemailed heeft. Dat maakt het n.l helemaal kompleet,MAN.(op z'n Jiva's)

  • 15 Maart 2005 - 20:41

    Liza:

    Hey Valtics,
    Spinnen, vleermuizen, kakkerlakken, wacckkkk, het lijkt wel Survivor: Suriname edition. Gelukkig is Claudia niet meegegaan ze zou echt helemaal gek worden. Ik ben nu zelf in mijn tentamenperiode, dusse je weet wel effe stressen en doorbijten. Enne inderdaad ga ik al ( zonder dat ik zelf realiseer) over 10 dagen al naar Boston. Oeh la la lekker shoppen en veel eten, gelukkig ben ik veel kilo's afgevallen anders zou ik als een bayena terugkomen. Want die Margeurite kan wel eten!! Inderdaad ook jammeer dat ik geen tijd heb om naar Suriname te komen bij je me, maar heb besloten om de zomer naar Cur te gaan, dus daar gaan we gewoon lekker chillen in de achtertuin bo mes sa! Anyways tieks hou je goed en we horen van elkaar...... Love you a whole lot je baby-sissa Liza

  • 16 Maart 2005 - 08:50

    Nance:

    He ticolico,inderdaad net als carolien kon ik ook helemaal visualiseren hoe jij je tenen zou krullen en je borst omhoog drukt en vergeet de uitdrukking niet, meestal spreekt je gezicht boekdelen.Zoals je het beschrijft was het heel erg komisch. Met al die beestjes zou ik hetzelfde hebben "creepy", maar je hebt het overleeft. Hè schat ik ben blij dat je het naar je zin hebt daar. Hoeveel kilo ben je al aangekomen? De kids sturen je vele groetjes en kusjes, natuurlijk ook een paar van mij. Ajo, tan boeng.

  • 16 Maart 2005 - 10:35

    MIranda:

    Hai tico..ben blij dat je het avontuur hebt overleeft...oh my god een gevaarlijke Bosspin.
    Men ik zou flauw gevallen zijn! En een meertje vol met kikkers. Het lijkt wel een soort van Bobo´s in de bush..haha
    Nou ik kijk uit naar je volgende mail.
    Hou je haaks gedraag je en kijk uit voor enge dieren.
    Geef jiva een dikke zoen voor me en voor jou natuurlijk ook xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    doeg miran ook wel mimi

  • 16 Maart 2005 - 11:33

    Elaine:

    Hey Tic,ik ging weer helemaal stuk toen ik je verhaal las!!!! Ik zie t al helemaal voor me!! Wuhahahahahahahahahahahahaha!!!! Nou,ik ben nu al drie dagen ziek...morgen wel weer aan t werk, denk ik. Ik spreek jeeeeeeee, doeiiiiii xxx

  • 16 Maart 2005 - 12:12

    Zorinda:

    Fa fioe Tic,
    na het gesprekje van de afgelopen keer/ of keren voel ik me bijna 2 guilty, dat ik nu niet naar Suriname ga om mjn babybrothertje te bezoeken. Denk je dat je mij dit nog kunt veregeven.????...PLEAZZ??
    Mam komt o.a. bij je, dus het komt helemaal goed MI goedoe. Als ik een "number" of "briyechi" win kom ik meteen, maar NIET naar Republiek!! Nadat het vorige week nog vriezenskoud was is naar mijn zeggen NU al de Lente aangebroken. JOEPIE!! Tic wat hoort beter bij je seriotico of serio? Tico?? Dag liefie, talk 2 u soon,
    Zorinda

  • 16 Maart 2005 - 17:51

    Margot:

    hey kantoorgenoot, eindelijk ff je site bezocht. leuk allemaal hoor. Moest weer erg lachen om een bericht.. kan ik even niet verder over uit. cya kus margot

  • 17 Maart 2005 - 07:17

    Settie:

    Ticooooooooooo,
    Fijn om te horen dat je griezelige dingen meemaakt. Ik ben blij om ook te horen dat het goed met jullie gaat. Hier gaat alles ook prima..gisteren hebben voor het eerst genoten van een temp.van 15 graden dus bijna zomer Ticoooooo!!!! Ik ben ook vorige week naar Parijs geweest...hartstikke cool man. Doe de groeten aan G en ik hoor van jullie.
    Au revoir!!!!

  • 18 Maart 2005 - 12:17

    Danae:

    helo tico,ik heb basta veel keren een bericht in mijn junkmail gekregenover iets van suriname,maar elke delete ik mijn junkmail.nu pas zag ik op mijn msn dat die website echt bestond,sorry dat het zo lang duurde.en als mevrouw joke dit leest"kumbai senora".anyways, je verhalen zijn grappig,je schrijft even veel als je praat,hahha, grapje!ik hooop dat je het leuk hebt in suri.groetjes.

  • 20 Maart 2005 - 14:37

    Tessa:

    Ticiiii!!! hahah porfin een berichtje van mij he?! hahah het is echt hopi leuk al je verhaaltjes te lezen!! ik moet altijd erom lachten!! het lijkt net of je het echt aan het vertellen bent! haha en ik ben echt blij dat je het zo naar je zin hebt!!! hahah kon ik maar met je mee in de jungle in Suri hahahah..dat zou leuk worden hahahah!!! in de zomer kunnen we lekker bijkleten over alles!!! hahah een hele maand lang!!

    kusjessss tess

  • 29 Maart 2005 - 13:07

    Mama Joke:

    Hoi waar blijf je. Gewoon doorgaan, hey. Er staat een groepje mensen op je nieuws te wachten om reisverslagen over Sur. te maken.
    Doe esesie !!!
    Mam

  • 04 April 2005 - 02:10

    Tante Roline:

    ja, mama heeft gelijk, komt er niets meer. Wij genieten ook van de verhalen. Succes en take care.groetjes oom albert en tante roline.

  • 09 April 2005 - 15:17

    Norine:

    Heyyyyyyyyy Ticoooooooo!!!!
    Nu moet ik mijn excuses aanbieden, voor zo'n late reactie!!!!!Hahahhhahahaha!!!!Te druk geweest en onze computer hoort in een bejaarden tehuis!!!!! Lastig is dat!!! Time for a new one!!!Hahhahahahhaha!!!

    Leuk al die verhalen van jou, je laat me aan "Rayman is laat" denken!!! Omdat je in suriname zit en ik moet zo lachen, vooral HOE je het schrijft, vol humor en energievol! Je staat open voor alle nieuwe events!!!
    Zelfs de kakkerlakken ben je nu al gewend!!!Hahahhahahaa!!! Maar hartstikke leuk al die ervaringen en in Suriname kom je niets tekort!! Veel om te zien en te beleven!!
    En je verhaal van het zwemmen!!!!!!!!!!O o o o wat moest ik lachen, want ik zie je al voor me!!!!!!
    Goed te lezen, dat ook op je stageplek alles naar wens gaat! En met Jiva, is het zeker uit te houden!!
    Oke matie, goedoe goedoe(surinaams toch??!!Hahahhaaha!!)Meer weet ik niet!!!Hahahahaahahaha!!!

    Veel liefs en groetjes van ons allemaal hier!!!!!
    Doeiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 12132

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: